Privacy / Cookies

De persoonlijke informatie is precies wat het is; van jou. Je geeft je informatie door aan bloemenzinni.be omdat je graag iets wilt bestellen. Maar we kunnen ons voorstellen dat je graag wilt weten waarom wij precies om je persoonlijke gegevens vragen en wat wij ermee doen. Dat vertellen we je hier graag.

  1.       Gegevens

bloemen Zinni gebruikt alleen de persoonsgegevens die jij zelf rechtstreeks opgeeft. Dit kan zijn in het kader van een door jou besteld product of gevraagde dienst.

We gebruiken de volgende gegevens:

-             NAW gegevens verzend- en bezorgadres;

-             Telefoonnummer;

-             Factuuradres;

-             E-mailadres;

-             Betalingsgegevens;

-             IP-adres.

Zoals je zult begrijpen hebben we ook de gegevens nodig van het bezorgadres. Je wilt natuurlijk wel dat je product wordt bezorgd, zowel bij jezelf als bij iemand die je wilt verrassen.

Je kunt je ook eerst registreren als (vaste) klant. Naast je opgegeven persoonsgegeven bewaren we ook de door jou gekozen gebruikersnaam. Dit is handig want dan hoef je niet iedere keer je gegevens opnieuw in te voeren. In ons portaal kun je ook zelf instellingen doorvoeren en aanpassen.

  1.       Beveiliging

Alle gegevens die je aan ons doorgeeft, beveiligen wij met de modernste technieken. Je wilt immers niet dat de gegevens opeens op straat liggen. Wie niks met de gegevens te maken heeft, kan er ook niet bij. Is het nodig dat we de gegevens aan andere bedrijven doorgeven . Dan eisen wij dat zo’n bedrijf net zo zorgvuldig omgaat met de gegevens als wij dat doen. Ook mag zo’n bedrijf de gegevens alleen gebruiken voor het doel waarvoor dat bedrijf ze heeft gekregen.

  1.       Bewaartermijnen

We bewaren de persoonsgegevens zo lang als nodig is om je bestelling af te handelen .De gegevens worden vervolgens gewist, tenzij wij verplicht zijn door de wet om ze langer te bewaren. Zo verplicht de wet ons bijvoorbeeld om de betalingsgegevens zeven jaar te bewaren.

  1.       Doelen

We gebruiken de van jou ontvangen gegevens voor verschillende doelen. Hierna kun je lezen welke doelen dat precies zijn.

Je bestelling leveren: Uiteraard gebruiken we de gegevens voor het afhandelen van je bestelling. Als je iets bestelt dan wil je dat natuurlijk wel ontvangen. Het kan ook zijn dat we de gegevens doorgeven aan zogenaamde ‘derden’: alles om te zorgen voor een goede afhandeling van je bestelling. Derden zijn bv de lokale bloemist die de levering doet of de koerierdiensten..

Vragen: Ook is het mogelijk dat je een vraag hebt. Over je bestelling bijvoorbeeld. Deze kun je stellen via een contactformulier. Op dit formulier wordt je gevraagd om verschillende gegevens in te vullen. Uiteraard kun je zelf kiezen welke gegevens je hierbij aan ons stuurt. Deze gegevens worden alleen bewaard zolang dit nodig is om de vraag volledig te beantwoorden. Wij willen je immers zo goed mogelijk helpen.

Locatiegegevens: Om je zo goed mogelijk te helpen is het voor ons soms nodig om je locatiegegevens (GPS) te verzamelen. Op het moment dat we deze gegevens nodig hebben dan vragen wij je daarvoor toestemming.

 

 

 

 

5.      Cookies

Wij maken gebruik van cookies. Alles om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt en jij daardoor fijn kunt winkelen.

 

Wat zijn cookies?

De cookies waar we het hier over hebben zijn minder smakelijk en bevatten beduidend minder chocola dan de cookies waar we aan denken, maar zijn minstens zo belangrijk om op te letten.

Cookies zijn bestanden die uw computer, tablet of smartphone opslaat tijdens het surfen op internet. Deze cookies kunnen alleen worden gelezen door de website of applicatie die ze heeft opgeslagen. Deze kleine bestanden zorgen er, naast andere handige functies, bijvoorbeeld voor dat u op een website kunt bladeren zonder telkens opnieuw in te loggen.

Waar helpen cookies mee?

Wanneer u onze website toestaat bij elk bezoek cookies te plaatsen, heeft dat voor u de volgende voordelen:

  • Sneller en vloeiender browsen in onze winkels
  • Meer gebruiksgemak; niet herhaaldelijk opnieuw gegevens in moeten voeren
  • Extra functies zoals recentelijk bekeken producten en het gebruik van het winkelwagentje
  • Uw websitebezoek te meten, zodat we de website kunnen verbeteren en de ervaring zo prettig mogelijk kunnen maken
  • Er voor te zorgen dat de advertenties die u op andere media ziet relevant en interessant zijn